Seppälänmäelle ei vuosiin ole tullut amerikkalaista autoa ajaen, vaan kaikki automme on tuleet pahvi-/muovilaatikoissa kantaen ja prätkät ämpäreissä, kuten faari on osaltaan pitänyt maineesta huolta. Lokakuun loppupuolella kuulimme, että projektikuntoinen Pontiac Sunbird etsii omistajaa. Pikainen yhteydenotto ja lauantaina 21.10. kävimme auton katsastamassa. Vanhan herran huolellinen kunnostustyö oli jäänyt kesken ja työlle etsittiin jatkajaa. Sopimus auton siirtymisestä meidän leiriimme syntyi ja ensimmäiset kuormat osia on jo tullut talliin.

235533.jpg

Ensimmäiset illat ollaankin sitten oltu kuin Liisat ihmemaassa, tutkittu pakattuja osia ja suomennettu ruotsinkielisiä tekstejä. Toisen henkilön jäljiltä projektiin ryhtyminen on aina iso haaste, mutta tämän auton osat on merkitty niin huolella ja säilytetty hyvin, että eiköhän siitä aurinkolintu taas takaisin kadullekin pääse.

235530.jpg

Valokuvasta kuva, mutta kertonee, mitä on tulossa.

Tästä blogista on tarkoitus tulla auton kunnostuksen päiväkirja.